Cinta ALlah Cinta Abadi

Saturday 30 June 2012

Zauj dan Zaujah


...Zauj...

Aku kagum melihat seorang jejaka,tampannya sukar d terjemahkn ,bukn dari paras rupa tapi pada akhlaknya..Pabila azan dengar di telinga,dialh org pertama menujunya.Bukan krn suka-suka tapi untk menunaikn seruan-Nya..Dia sabar bila di timpa musibah,membuatkn imannya makin bertambah,dia lebih tawakal dan juga redha bila usaha telah di lkukn..Muamalatnya amat terjaga.pergaulanlelaki dan wanita amat di ambil kira,kerana takut allah akn menjadi murka dirinya juga yang kecewa..Ilmu yang ada dikongsinya,buat amalan manusia dan juga dirinya,senyum tidak pernah lekang dimuka pabila dakwah dilakukannya...Pabila bertembung dengan muslimah,pasti pandangannya turun ke bawah bukan jijik atau apa cuma menjaga iman di dada..Ibu dan ayah di hormatinya,tanda sayang dan juga cinta,ukan kerana terpaksatapi untk mendapat Redha Tuhan nya....

...Zaujah...

Ya Allah sesungguhnya banyak yang ku harapkn dalam hidup ini banyak yang aku citakan dalam hidup ini..Aku mohon pada-Mu;Ya Allah,jangan Engkau lalaikan aku dengan segala kenikmatan dunia,janganlah Engkau jadikan kenikmatan dunia ini sebagai istidraj bagi diriku,Engkau jadikanlah segala yang aku harapkan didunia ini;ilmu yang bermanfaat,usia yang berkat,suami yang soleh,zuriat yang penyejuk hati dan cinta insan yang beriman sebagai kekuatan bagiku bertaktih menuju Redha-Mu,menuju Syurga-Mu..Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui...

...Amin.....

No comments:

Post a Comment